Zo til je jouw winkel naar een hoger niveau

Als ondernemer heb je sinds het begin van de pandemie flink wat voor je kiezen gehad. Een nieuwe periode was plotseling daar, een tijd waarin we met zijn allen een nieuwe manier van leven hebben moeten vinden. Met maatregelen die ons meer afstand van de medemens lieten houden, tot zelfs maatregelen die ons vanaf een bepaald tijdstip binnen hielden. Heb jij een eigen winkel, dan zullen de maatregelen ongetwijfeld een impact op jouw bedrijf hebben gehad. Misschien heb je jouw winkel wel een lange tijd moeten sluiten, ben je je producten online gaan aanbieden of heeft de omzet juist een flinke boost gehad. Wat je situatie ook is, het is in een veranderende tijd als deze goed om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Hoe je dat doet, lees je in dit artikel.

Verplaatsen naar online

Omdat je winkel waarschijnlijk een bepaalde periode gesloten heeft moeten zijn en we deze situatie voor de toekomst nooit helemaal kunnen uitsluiten, is het geen gek idee om te verplaatsen naar online. Waar je je producten nu nog helemaal gestyled in een mooie stenen winkel aanbiedt, is het tijd om een website te laten bouwen en ook daar je producten aan te bieden. Ook zonder de pandemie zou dat een goed idee geweest zijn, want nu is het moment dat digitalisering op volle toeren draait. We kunnen het World Wide Web niet meer uit ons leven wegdenken en hebben het gemak van online shoppen helemaal ontdekt. Bezorgbusjes blijven af en aan rijden om alle pakketjes op tijd te bezorgen en het ziet er niet naar uit dat dit snel rustiger wordt. Zorg voor een website met een rustige uitstraling zonder al te veel poespas. Maak professionele sfeerbeelden van de producten die je aanbiedt en kies een foto van het product met een witte achtergrond als de foto die je in het productoverzicht toont. Zorg daarnaast voor voldoende informatie over het product op de productpagina, zoals een duidelijke prijs, specificaties en doeleinden. Zorg voor een goedlopend check-out proces en pak de producten leuk en zorgvuldig in voordat je deze naar de klant stuurt.

Behoud de fysieke shop

Hoewel steeds meer zaken gedigitaliseerd worden, is het nog steeds zo dat webshops die ook een stenen winkel het meest geliefd zijn bij klanten. Als je de mogelijkheden hebt, is het dus erg interessant om ook je fysieke winkel te behouden. Zodra de maatregelen het weer toelaten om deze op volle toeren te laten draaien, zullen de verkopen een flinke boost krijgen. Zorg ervoor dat de winkel gestyled, schoon en opgeruimd is en dat je de producten op een mooie manier presenteert. Omdat je je klanten niet te lang in de rij wilt laten staan, is een goed kassasysteem nodig. Zoek bijvoorbeeld eens op “kassaleverancier limburg” om een geschikte aanbieder bij jou in de buurt te vinden.

Geef een antwoord